Monday, June 7, 2010

dI mana Nilainya Maruah seorang Wanita : Di Mata Lelaki

Terkilan! Hanya itu yang mampu saya luahkan. Sedih tetapi hanya mampu kupendamkan.
Mengapa masih ramai adik-adik di luar sana yang tidak memahami apa erti cinta sebenar dalam islam? Mengapa begitu mudahnya memberi nilai kehormatan pada seorang laleki yang mereka labelkan sebagai seorang kekasih? Dimana mkehormatan sebagai seorang wanita yang penuh nilai-nilai kesantunan?
Sahabat,
percayalah....cinta itu hadir hanya bersifat sementara akan lenyap ditelan zaman.Mengapa begitu mudahnya mempertaruhkan kesucian keluhuran tubuh wanita?Sedangkan yang selayak-layak menerima nya adalah suami.Ya! amir dalam keluarga,ayah kepada anak-anakmu.Butanya hatimu sahabat.Kau rela diperlakukan sedemiakian rupa.Kau letakkan kepercayaan dan harapan yang tinggi terhadap dia walhal dia bukan suamimu hanya berstatuskan kekasih. Kahsian.Pandanganmu telah dibutakan.Pendengaran mu telah ditulikan,hatimu telah dihitamkan..semuanya atas dasar cinta yang tidak bermaruah!
Saya geram sangat.Melihat ramai adik-adik perempuan di luar sana merelakan tubuh mereka diperlakukan dengan sewenang-wenangnya. Tidak terfikirkah kamu terhadap hati ibu dan ayah??yang Membesarkan kamu dari kecil hingga dewasa???Sedih.