Wednesday, June 2, 2010

'Pap pap pap'

Pagi ni malas mau bangun...kepenatan masih menerpa tubuhku. Penat.Hanya itu yang mampu ku katakan.Pusing kanan pusing kiRI...ERMMMMMMMMMMM malas mau bangun pagi, rasanya mau smbg tidur jak..... Aku menerima panggilan dari seseorang, kuamati suaranya.Seolah2 dia memikul beban yang terlalu berat.Kesiannya.
Kedengaran suara esakkannya."Kenapa sedih kak???"Tanyaku.Diam membisu.Mungkin dia agak terasa dengan apa yang dia dengar semasa mesyuarat tempoh hari.Tiada niat kak, tujuanku bersuara masa tu sebenarnya hanyalah ingin mengajak wakil2 lain utk berhadapan dengan karenah birokrasi. Jangan sampai diperkotak katikkan semata2.Malu rasa diriku.Yalah,siapalah aku ini untuk bersuara. Akak adalah leader,kalau akak 'down' saya yang muda ni pun akan turut 'down'. Tergamam aku seketika. Buntu. Terlalu sukar aku menafsir perasaan seorang insan yang bergelar isteri,ibu,anak,menantu,pendidik dan pendakwah.Amat kukagumi.Dalam hatiku ingin aku mencontohi dia..
Tapi apakah gelombang yang dia maksudkan???Mungkin Allah sedang menguji dia..
Aku akui dia memang seorang wanita yang cukup kuat dan berani.
Ya ALLAH rasa bersalah yang teramat sangat..