Wednesday, January 27, 2010

"//ada HikMAH Di seBalik KeJadian.."

Assalammualaikum wwb..

Beberapa hari ni..sibuk bermain dengan FB hehe(kena penangan FB hehe la ni)Blog dilupakan seketika..aduh kesian..xbanyak story mau kongsi..hehe yala private gitu..huhu cabaran dan dugaan yang kita lalui di masa lampau banyak mengajar aku jadi orang yang survival..yala..survival la sangat hehe pengalaman lepaskan..bila dah lalui beberapa kesengsaraan ,penderitaan dan yang sekutu dengannya (ujian) barulah aku faham untuk apa kita hidup di dunia ni..matlamat kita.semua bergantung pada niat..Bermaksud kalau niat kita dah tersasar..akhirnya porak porandala kehidupan kita..dasyat tu..bersyukurlah bila Allah berikan kita kebahaagiaan di dunia walau hanya seketika dan bersabarlah bila kita tengah diuji..ada hikmah disebalik kejadian..

Bila lihat kawan2 yang lain dah berjaya dalam hidup rasanya mau juga kaki ini melangkah sepertimana mereka..tapi bila lihat balik keadaan diri,..kemampuan yang amat terbatas..fikir balik..inilah dugaan untuk aku..

ya..aku kena banyak bersabar..walaupun didunia aku xdapat kebahagiaan itu harapnya di akhirat aku tergolong dalam golongan orang2 yang paling bahagia di akhirat kelak..SMS ,calling, emel , FB,FS,TAGGED dsb..tak berhenti2 bertanya khbar,buat apa skg ada dimana huhuhu..tak ketinggalan juga ada juga sms yang diterima berbaur penghinaan,pedihnya ulu hati..(sadisnya ku rasa) sabar..tenang..xpa..allah pun tengah menguji kejayaan yang ada pada mereka..termasuk perasaan bangga mereka..alhamdulillah aku terlepas dari perasaan tu...syukur..bagi sahabat2 di mana pun kalian berada..apa pun yg berlaku kita tetaap sahabat..jgn bimbang biar pun betapa senyapnya diri ini hilangnya aku dari radar korang,,tidak bemaksud persahabatan kita terputus..

Cuma izinkan saya untuk diberi ruang untuk bersendirian..diberi masa untuk berdiri semula..
jangan bimbang kawan2 sekalian doa saya sentiasa mengiringi kejayaan dan kebahagiaan kalian semua..

untuk family yang saya cintai dan hargai
terimakasih kerana xjemu2 bagi nasihat untuk diriku..buat mamaku bapaku tercinta walaupun xpernah berkunjung dalam blog anakmu ini..mengertilah anakmu ini sentiasa menghargai
setiap jasa dan pengorbanan kalian..rindu mau balik tawau.. untuk adik2 tersayang heheh semoga sabar memasuki alam remaja dan dewasa..bersedialah..


Buat sahabat sefikrah saya..
yang berada di Adwood Falcon...terimakasih kerana buat yang terbaik untuk jadi pendamping dalam diri saya..insyallah semoga urusan kita dipermudahkan...
thanx a lot..

wsalam..