Sunday, July 24, 2011

18.8.09/27.02.10/19.06.10/23.10.10/29.06.11@3.40pm

Salam wwb...

sebenarnya, tarikh di atas merupakan tarikh bersejarah bagi saya dan suami. mula kami berkenalan hinggalah diijab kabulkan dan akhirnya bergelar umi n abah...Tak lamakan? Kenal suami pun dalam dunia siber.. kalau sebut bab jumpa2 ni... amatlah jarang sekali.

Dikisahkan begini..
malam Ramadhan tahun 2009..
malam tu terus terang saya katakan saya memang mengalami konflik dalaman yang amat berat dalam diri saya..kalau dikatakan tengah down...yup..saya memang tengah down pun masa tu... saya ni jenis..kalau ada masalah tak suka berkongsi melainkan kalau saya betul2 ready itupun dengan orang yang saya yakin utk mendengar masalah saya.. Tetapi entahlah masa tu saya memang tak bersedia nak share dgn siapa2 pun...Mungkin hikmah dalam bulan ramadhan kan... hati saya tetap tenang untuk menghadapi konflik dalam diri saya.. 18hb Ogos 2009... saya tengah stress tetapi dalam hati tetap berdoa moga dipertemukan dengan seseorang yang boleh mendengar keluhan hati saya..

Tabiat saya ni memang suka on9 tapi tak chat pun cz sy chat dgn org yg saya kenal saja.. Malam tu sy cubalah masuk sabah chat group 2.. berkenalan dengan husband yang menggunakan nick name yus cop.. tengok nick name dia ni pun cukup meluat memang saya tak layan pun juz parking saja..selepas beberapa jam hehe husband chat sy utk memulakan sesi berkenalan..Yang anehnya tentang perasaan saya masa tu entahlah susah nak gambarkan..memang peliklah(mungkin aura jodoh saya dgn dia kot)
cerita punya cerita, bab yang paling saya suka ialah bab kekeluargaan. Saya suka mendengar husband saya bercerita tentang kehidupan dia..(benar2 buat hati saya terharu)Even hingga kini pun saya suka dengar dia bercerita ttg pengalaman hidupnya...ermmmm (ain sayang abang)

Begitulah malam seterusnya kami chat.. Hinggalah saya mendapat tahu rupa2nya dia bekerja dalam bidang oil n gas.. sudah tentu masanya sangat lah terhad. Saya ni pula tak tahu ttg bidg oil n gas ni ..langsung tak tahu.. maklum sajalah huhuhu

Beberapa hari kemudian proses bertukar2 no. cntact pun bermula hehee.. mulanya agak segan tapi entahlah.. Husband saya ni pulak bersemangat mahu mengenali saya dengan lebih dekat lagi.. saya??? huhu cukup takut...walaupun takut.tp mash lg bertukr2 gmbr hahaha... Sampailah satu masa hati sayaringan utk melakukan solat sunat istikharah...utk minta petunjuk..sebb saya tahu perasaan saya masa tu...alhamdulillah... beri petunjuk melihat muka suami yang sedang tersenyum ..yg peliknya tak pernah jumpa pun masa tu huhu

Beberapa bulan kemudian..kami ambil keputusan utk berjumpa.noktah.hihihi(LUPA TARIKH TU) Kali ke2 ajak husband jumpa family dekat tawau..seterusnya prepare utk bertunang..then nikah hihihi diringkaskan... alhamdulillah ...walaupun tidak kena lama, namun itu bukan syarat utk tidak bahagia...=) syukur... bahagia dengan dia.. seperti dalam perjanjian mawaddah warrahmah.. saya akan jaga amanat abg dengan sebaik2nya.....