Sunday, July 24, 2011

Ummi N sYafiQ 23 jUL

Setiap malam ketika jam menunjukkan pukul 1 pagi secara konsisten la, baby syafiQ akan Terjaga sehinggalah dia rasa nak tido balik. (4 pagi) Entah kenapa semalam tiba2 baby terlewat 1 jam utk berjaga erm bahagianya diri dptla tidur sejam hehehe.. Macam biasa buat rutin sebelum ini kalau baby terjaga buatkan susu tukar pampers atau tukar baju..barula baby akan tidur semula.Tapi apa yang berlaku malam tu huhuuh semua dah tukar, tunggu2 mata syafiQ ni masih lagi galak.. sy tenung dia , dia tenung saya balik.. berlagalah mata kami berdua... hai syafiQ tidurla..mata ummi tak tahan dah ni... Last2 kerana tak tahan aku letakkan syafiQ atas peruTku.. amboi...terpejam2 matanya tido...yes... senang hatiku hehehe dia dah tido wpun sekali sekala matanya berkedip2(mungkin nak senangkan hati umminya lah tu supaya sangka dia dh tido) huhu

Terleka memandang wajahnya yang Polos tu mungkin adalah dlm 15 minit dia dah tido masa tu jam dah menunjukkan pukul 4.30 pagi.. tiba2 tangan saya berasa gatal nak bersihkan muka si syafiQ ni.. Tanpa berfikir panjang saya pun ambillah tisu basah lap muka dia sekali dengan badannya... huhuhu mata dia bulat tenung sy (segar balikla mata dia)... dlm hati ya allah.... yg aku p lap muka dia pakai tisu basah buat apa huhuhuhu Puas ku dukung ke sana ke mari.. masuk dapur kuar dapur... pg ruang tamu...macam2 versi lagu dah aku nyanyi tak tido2 juga...huhu time2 mcm ni lah ingat husbandku yang jauh berada di laut huhuhu alangkah bahagianya kalau abg ada ketika ini huhuhu (pasti lena tidoku) cz abg boleh jaga syafiQ hehehe tetapi apa boleh buat.... laz2 aku yang tertido tapi tak sampai kemana pun.. syafiQ dah merengek huhu syafiQ nak apa sayang?????( sambil menggarukan kepala) dalam hatiku; lepas ni aku tobat tak mau dah lap tisu basah waktu malam kat muka dia.. huhuhu

dukung punya dukung aku tengok syaFiq dah menguap beberapa kali, huhu tidola sayang huhuhu dia pun terlelap... alaaaaaaaaaaaaa pandai anak ummi mmmmuahhhh cayang............. nite cayang.......

laz2 mataku sempat melirik ke arah jam...what???? jam 9 pagi ?????? huhuhuhuh syafiQ2............... AMPUN AKU..........

buah hati ummi......