Wednesday, August 26, 2009

Bila kenangan bertandang

Assalammualaikum wwb..

Aku teringat kenanganku semasa bekerja di Yayasan Wanita Islam(YATI) sedar tak sedar dah hampir 3 bulan tinggalkan YATI. Bukan apa sekadar melepaskan rindu dengan rakan-rakan setugas semasa di sanala.Almaklumlah,hehhe satu ofis semua perempuan.So cara kerja pun sempoi.Kena lagi majikan ku yang best tu (mudah didekati, rendah diri dan mudah merajuk) sedikit sebanyak buat kami kelam kabut hehehhe..Kami pun datang dari pelbagai negeri,bahasa pun berbeza-beza huhuhu..best bah..kak lin dengan huh..kak ana dengan negara 'Nam' nya heheh yang lain-lain termasuk aku ni(pekerja paling serius sentiasa busy lah katakan).

Pengalaman interview
Mula-mula interview hari tu dekat Dewan Pemuda Masjid Malaysia,di Masjid Wilayah hehehe gila-gila..siapa sangka orang macam aku ni jakun ndak pandai jalan kesian.. tambah lagi di kota metropolitan huhuhu..macam-macam boleh berlaku.Tapi kiranya pecah tradisi masa tu..dari subang jaya terus naik teksi ke Masjid Wilayah berapalah agaknya tambang teksi ku?
huhuhuu boleh wat makan seminggu di hostel unisel tu.. Orang-orang yang datang interview pun bukan calang-calang..ada basic arabic lagi keluaran universiti al azhar la..banyakla aku pun tak tahu mahu sebut nama universiti dorg tu.. yala,belajar luar negeri la katakan..aku pulak??heheheh sekadar bawa sijil yang tebal tu tp semua kokurikulum heheh akademik plak??STPM jak bah..hehehe Mungkin rezeki la..dapat gak keja di YATI.Rumah staff lagi best Hulu Langat Pangsun..rindu Pangsun!!!hehehe terutamanya masakan bihun goreng bibik..sempat jugak la belajar masak dengan dia ramuan bihun goreng tu..adui..bibiknya sudah pulang ke indon tamat tempoh perkhidmatan sudah.

Majikanku??
Seperti yang aku katakan seluruh keluarga dia memang peramah..huhuhu..memahami..yala staff dia semua asal keluarga susah apatah lagi aku ni huhu.. beliau banyak membantula..hehehe kalau pasal cerita tentang pengalaman majikan ku memang no 1..huhu sampai terpejam-pejam k mata kami dengar dia bercerita..hehehhe tapi bestla udara pangsun memang segar.kalau mahu berkelah datangla sana..mata segar jak.

p/s: sekadar berkongsi bah..kalau tuan hj dan kwn2 terbaca jgn marah ya..hihihhi all the best!