Sunday, March 21, 2010

Cabaran berada dimana-mana ,dugaan melanda menghempap kekuatan diri

Terkilan! Hanya itu yang mampu saya katakan. Kita hidup didunia ini Allah bekalkan kita pelbagai nikmat kesenangan hidup hingga kita lupa untuk menunaikan hakNya.
Sedarkah kita Allah menguji dan menduga kita bukan bermaksud Allah membenci kita,Tetapi sebenarnya Allah sangat sayangkan kita,justeru Allah swt uji kita dengan pelbagai dugaan supaya kita ingat kepadaNya ketika kita ditimpa susah.

Tapi apa yang berlaku pada hari ini,ramai yang semakin diuji,semakin jauh dari melaksanakan ibadat kepadaNya,Mengapa?Sebab mereka kurang ilmu.Kesian melihat mereka,Sepatutnya bilamana kita diuji,kita patut rasa bersyukur,kerana kita insan-insan terpilih.

Saya berasa terkilan tapi alhamdulillah masih lagi tenang dengan keadaan diri pada masa sekarang.Ujian yang datang dalam hidup bertimpa-timpa.Sehingga diri hampir menyerah kalah.Kuasa Allah, allah hadirkan kekuatan dalam diriku agar terus berjuang di medan dakwah.

Sungguh Berat tanggung jawab ini untuk aku pikul.Ya allah...berikanlah aku kekuatan agar terus berada dalam perjuangan menegakkan agamaMu...